Sharity Social Media Workshop néven indított igen hasznos és aktuális képzést a Sharity csapata a The PALM Group marketing ügynökséggel karöltve. Az applikációt használó civil szervezetek, egyesületek és alapítványok képviselői a közösségi média felületek kezeléséhez, valamint tevékenységük szélesebb körben való megismertetéséhez kaphattak konkrét segítséget a közel kétórás, ingyenes online tréning során.
A Sharity alapítói a kezdetek óta fontosnak tartják az edukációt. A hazai még igencsak gyermekcipőben járó jótékonysági kultúra fejlesztése azonban szerintük nem merülhet ki a példamutatásban, vagy az átlátható és megbízható adományozási lehetőséget teremtő applikáció kifejlesztésében, és működtetésében. Ennél többet szeretnének nyújtani a szolgáltatást igénybe vevő civil szervezeteknek, egyesületeknek és alapítványoknak. Egy olyan tudást, amelynek birtokában hatékonyabban képviselhetik saját érdekeiket.
A rendkívül könnyen kezelhető Sharity applikáció alkalmazása már önmagában is egyfajta önállóságra, aktiivitásra kívánja ösztönözni a kedvezményezetteket. Az eredményes kampányoláshoz azonban ma már elengedhetetlen a közösségi média használata, és az alapvető marketingfogások ismerete. A jó ügyeket képviselő szervezetek azonban éppen ezen a téren küzdenek leginkább az ismeretek és a gyakorlat hiányával. Emiatt pedig nem is tudnak kellő határozottsággal és nyomatékkal megjelenni a potenciális támogatók előtt.
A Sharity első social media workshopjára igen nagy volt az érdeklődés, egy tucatnyi alapítvány, civil szervezet, valamint egyesület munkatársa jelentkezett a közel kétórás online képzésre. A résztvevőket dr. Bársony Farkas, a Sharity Mobile Application Zrt. vezérigazgatója köszöntötte, aki biztos volt abban, hogy a workshop során elsajátítható tudás birtokában hatékonyabbá válik ezen szervezetek adománygyűjtése, s így 2024-ben, a korábbinál is jelentősebb pénzbeli segítség érkezik a rászorulókhoz.
Majsai Richárd, a The PALM Group alapító-tulajdonosa a hatékony tartalomgyártás alapjait helyezte indító előadásának középéppontjába, s ehhez ismertette azokat a legfontosabb eszközöket, amelyeket egy hatékony és eredményes kampány során használni lehet. De kitért a fontosabb témák, a pontos naptári tervezés és a gyorsan, mégis jól elkészíthető, figyelemkeltő grafikák elkészítésének különböző módozataira is. A marketing és kommunikációs szakember a helyes posztstratégiáról, a mesterséges intelligencia használatáról, a hirdetések beállításáról, valamint az ehhez szükséges keretösszegek meghatározásáról is naprakész, jól használható információkkal szolgált.
Az ingyenes képzésen résztvevők elismerték, hogy valóban nagy terhet jelent számukra a közösségi média felületek kezelése, hiszen ezen a téren nincs kellő jártasságuk. Éppen ezért gyakran idegenkednek is használatától, ami viszont érezhetően csökkenti a láthatóságukat a „jótékonysági piacon”. A workshop keretében azonban olyan kész sablonokat is kaptak a tudás mellé, amely a mindennapok során azonnali segítséget jelent számukra.
A visszajelzések alapján a ChatGPT használatának bemutatása, a különböző közösségi média felületek beállításainak részletes ismertetése, valamint a rendszerben gondolkodás fontosságának megértése volt az alapítványok, egyesületek és civil szervezetek képviselői számára a workshop leghasznosabb eleme. A jövőt illetően is érkeztek már kérdések, a Sharity továbbra is várja azokat a témákat, amelyek a jövőbeli online eseményeken segíthetnek a segítők munkájában.
Majsai Richárd szerint elérték céljukat, a résztvevők teljes koncepcióval, kész stratégiával, s ez utóbbi megvalósításához szükséges ingyenes eszközökkel gazdagodtak a workshop során, így különösebb marketingtudás nélkül, kevesebb idő- és energiabefektetéssel, mégis hatékonyabban jelenhetnek meg mostantól a közösségi médiában. A következő alkalomra, ugyanebben a témában 2024. február 14-én, 17 órai kezdettel kerül sor, és még van néhány szabad hely. (Ezen a linken keresztül lehet jelentkezni).
Az ingyenesség magától értetődő volt a Sharity létrehozói számára, hiszen az applikáció is úgy működik, hogy az adományozás során a felajánlott teljes összeggel a támogatott rendelkezik. Nincsenek rejtett költségek, sem félrevezető apróbetűs részek. Ennek szellemében a Sharity és a The PALM Group együttműködésében szervezett social media workshop is azért született, hogy kézzelfogható és azonnali segítséget nyújtson az egyesületek, alapítványok és civil szervezetek hatékonyabb, mégis költségkímélő kampány szervezéséhez.