Nyitottabb és jobb világot szeretne Hollósi Jázmin

Vajon mennyire érdekli a jótékonykodás a mai fiatalokat? A Sharity nagykövete, Hollósi Jázmin szerint nagyon is. A 20 éves influenszer, TikTok-videói révén vált ismertté, első posztját öt évvel ezelőtt, vagyis 15 évesen tette fel a közösségi médiába. Gyorsan és fiatalon vált népszerűvé, hosszú időn keresztül ő volt a legtöbb követőt felmutató „kreatív tartalom alkotó”, több mint hétszázezres táborával a mai napig dobogós a hazai mezőnyben. A neki címzett kommenteknek köszönhetően egyre jobban ismeri saját generációjának gondolatait, s ebben bizony a hosszútávú tervezés is szerepel.

De hogyan is indult karrierje a közösségi médiában? – tettük fel a kérdést Hollósi Jázminnak.

„A lehető legváratlanabbul. Volt egy sünim, akiről szórakozásból csináltam videókat, amelyeket meg is osztottam. Nem volt semmilyen tervem vele, engem is meglepett a népszerűsége, ráadásul külföldről is nagyon sokan bekövettek. Ezt követően kezdtem el komolyabban foglalkozni a tartalomgyártással, amelyben próbálok kreatív maradni és a saját ötleteimet megvalósítani, miközben természetesen az éppen aktuális trendekre is figyelek” – mesélt a kezdetekről új nagykövetünk, aki civilben a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatója, így jövőjét korántsem csupán influenszerként képzeli el. Sok mindent szeretne még kipróbálni, a listáján egy komoly szakma megszerzése is szerepel. A Tik-Tokon aratott sikerei persze jövőbeni útját is meghatározzák, hiszen reklámfilmek készítésében, vagy éppen színpadi látványtervek megalkotásában tudja leginkább elképzelni önmagát. Nem szeretne sztár lenni, inkább a másik oldaláról figyelné és alakítaná ezt a csillogó és népszerű világot.  Miközben határozottan vallja, hogy a jó ügyek képviselete is fontos része az életének.

„Nagyon nagy felelősség számomra, hogy ilyen sokat követnek, túlnyomó többségben fiatalok, akiknek jó példát kell mutatnom – jelenti ki korát meghazudtoló bölcsességgel Hollósi Jázmin, aki a Sharity applikációt is bemutatta már „rajongóinak”. – Valószínűleg otthonról hoztam ezt az indíttatást, hiszen mindig is a kedvesség és a segítségnyújtás fontosságát hallottam a szüleimtől. Úgy gondolom, hogy a közösségi médián keresztül úgy tudjuk eljuttatni ezeket a fontos üzeneteket az emberekhez, az én esetemben a tizenkét-huszonnyolc év közötti korosztályhoz, hogy szinte észre sem veszik magát a kampányt. Kreatív videókat néznek, s ha ezek jók, akkor ők is kedvet kapnak a követéséhez, ebben az esetben a jótékonykodáshoz. Úgy látom, hogy az én nemzedékem is nyitott ezekre a kérdésekre, csak meg kell találni a hozzájuk vezető legjobb utat.”

S bár az applikáció többnyire az átláthatóság garantálásával nyeri meg felhasználóit, a fiatalok, így Jázmin esetében sokkal inkább a használat egyszerűsége és praktikussága a legvonzóbb tulajdonság. A televíziós műsorokban kért sms-küldés, vagy átutalás ugyanis számukra már csak a múlt, az Y és Z-generáció az okostelefonokon egy mozdulattal intézhető ügyekben van igazán otthon. A rövid reklámfilmek megtekintése ráadásul teljesen ingyenes, miközben tökéletesen illeszkedik hétköznapi felhasználói szokásaikhoz.

„Egyre jobban érdekel, milyen jövő vár ránk, borzasztó nagy problémának tartom a globális klímaválságot, ezért a környezet védelmében is szívesen hallatom a hangomat – beszél saját és korosztálya aggodalmairól Hollósi Jázmin. – A mások elfogadása is alap a számomra, s úgy gondolom, ezen a téren még nagyon sokat kell fejlődnünk. Próbálom az idősebb generációkat, például a saját családomat is nyitottabbá, befogadóbbá tenni. Ez persze korántsem könnyű feladat, de én úgy gondolom, hogy kortól függetlenül mindenki képes a változásra, egy jobb világ építéséhez pedig ez ma már elengedhetetlen. Igazából azokat a dolgokat szeretem csinálni, aminek értelme van, és mindig nagy boldogsággal tölt el, ha a követőim jó dolgokba vágnak bele a hatásomra. Amikor először beszéltem arról, milyen klassz ötletnek tartom a Sharity-t azonnal megnövekedett a letöltések száma. És ez jó érzés. Nagyon jó!”

A fiatal influenszer korábban is aktívan részt vett jótékonysági akciókban, az „Együtt az autistákért alapítvány” kampányaihoz például önkéntesként csatlakozott, még gimnazista korában. A karácsonyi ünnepek közeledtével azonban még az eddigieknél is aktívabb kíván lenni a segítségnyújtásban, ezért a Mikulásgyár gyűjtésébe is bekapcsolódik. Pedig számára az adakozás korántsem hangulat vagy évszak kérdése, hanem igazi meggyőződés, amelyhez a közösségi médiába való berobbanása előtt is ragaszkodott, s amelyből évtizedek múlva sem enged majd. Reméli, hogy korosztálya ebben is követni fogja.

Oszd meg a cikket