A „Micsoda nő” kissé esetlen, korántsem Barbie baba szépségű főszereplője, Julia Roberts mára Hollywood egyik legjobban fizetett színésznője lett. A háromszoros Golden Globe-díjazott, több mint húsz, legalább 100 millió dollárt kaszáló filmnek volt főszereplője. Már a karrierjét 1990-ben elindító romantikus mese is világszerte 464 millió dollárt hozott a konyhára, az általa jegyzett filmek mára több mint 3,8 dolláros bevételt produkáltak.
A szülei válásával és azok új kapcsolataival terhelt, korántsem idilli gyermekkoráról akkor sem feledkezett meg Julia, amikor már valódi sztár lett. Idejét és pénzét igen gyakran áldozza jótékonysági célokra. A legrégebbi kapcsolata azonban kétségtelenül a UNICEF-hez fűzi. 1995. május 10-én, a szervezet hívására érkezett Port-au Prince-ba, ahol hatalmas nyomorral szembesült, jóllehet „csupán” önmagát szerette volna képezni és tanítani. „A szívem egyszerűen megszakad” – nyilatkozta Julia nem titkolt érzelmekkel a Haiti nyomornegyedeiben tapasztaltak kapcsán. A világsajtót akkor körbejárta a fénykép, amelyen az utcagyerekekkel táncol. A hatnapos látogatás célja természetesen az adománygyűjtés volt, a helyi jótékonysági szervezeteknek közel 10 millió dolláros azonnali segélyre volt szükségük munkájuk folytatásához.
Az Erin Brockovich (2000) című filmben nyújtott alakításáért a legjobb színésznőnek járó Oscar díjat elnyerő Julia Roberts az ezredfordulón elvállalta a „Csendes angyalok” dokumentumfilm narrációját, amely a Rett-szindrómával élők betegségét és mindennapjait mutatja be. 2014-ben pedig egy a klímaváltozás veszélyeit bemutató kisfilmben kölcsönözte hangját az „Anyatermészetnek”.
A színésznő az utóbbi évtizedekben egyre többet hallatja hangját a zöld ügyekkel kapcsolatban, 2006-ban az „Earth Biofuels” szóvivője lett, mi több, az akkor újonnan alapított környezetbarát üzemanyag gyártásával foglalkozó cég tanácsadó testületének is elnökévé választották. Néhány évvel később Evolution Energy névre váltott a cég, ugyanis palettájukra a biodieselen kívül más tiszta és megújuló energiák is felkerültek. A tisztább energiaforrások fejlesztése és az olajfüggőség csökkentésére irányuló kutatások érdekében 2006-ban indult „Tiszta Levegő Kezdeményezés” elnevezésű kaliforniai szavazás támogatását is magára vállalta.
A zöld ügyek mellett gyakran kiáll a nők jogaiért is. Ilyen lehetőség volt számára a Gucci „Harangszó a változásért” elnevezésű kampánya, amely a nők szerepvállalásának terjesztését tűzte ki céljául. Ebbe az akcióba olyan sztárok, mint Beyonce, Madonna, Salma Hayek vagy Halle Berry után szállt be, és arra a közel hárommilliárd emberre koncentrál, aki az elmaradott technológiának és a szegénységnek köszönhetően nap mint nap kockáztatja életét a zárt terekben képződő, veszélyes füstökkel. A probléma elsősorban a nőket érinti, hiszen a szegény országokban többnyire az ő feladatuk az ételek elkészítése.
„A férjemmel és a gyermekeimmel imádunk együtt főzni, ez az egyik kedvenc időtöltésünk. Ám amikor megtudtam, hogy évente négymillió ember, főként a fejlődő országokban élő nők és gyerekek, veszíti életét ebben a számomra természetes és biztonságos tevékenységben, úgy éreztem azonnal cselekednem kell. Remélem, hogy a Chime for Change támogatóinak segítségével sikerül megmentenünk ezeket az értékes életeket” – nyilatkozta Julia Roberts 2013-ban, amikor a kampányhoz csatlakozott.
A Chime for Change persze ennél nagyobb hatást kívánt elérni, a világsztárok megnyerésével. A fiatal lányok és asszonyok számára az oktatásban, az egészség- és az igazságügy terén is hosszantartó és erős támogatást szeretne nyújtani új lehetőségek felkínálásával és biztosításával. Mégpedig azért, mert szerintük világszerte itt az ideje a változásnak. A nők helyzetében mindenképpen.